dragonoralivewire

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Magdalena Gullberg - 2 februari 2012 13:50

Har visst glömt att skriva hur det har gått, vi har haft några missöden med korven.Den har blivit misshandlad av vassa tänder.

Så det kändes som om det bara var att börja från början igen.

Grinden åkte upp till köket så att vi kunde vara ifred från King och katterna.

Började med vanlig apporteringsövning med bocken.


Sen blev det korvens tur,hade inte så stora förhoppningar på att få se den hel igen.

Men se på fanders inget märke alls på den, han till och med spottade ut den när klicken kom.

Gissa om jag blev förvånad.Fortsatte några sådana övninger till innan det blev dags att avancera.

Jag la korven i knät och gav kommando.Fungerade inte alls.

Han tittade bara dumt på mig.

Provade att lägga den lite längre bort på golvet och det fungerade bättre.

Men då passade han även på att ta tag om korven lite hårdare så den nästan gick av.

Men efter några såna övningar så hämtade och lämnade han den till mig.

Matte är så nöjd,sen att han ibland tog den i ändan spelade inte så stor roll för mig.


Skulle behöva en egen fotograf då det blir lite problem med fotograferingen samtidigt som man tränar.

I morgon är en ny dag med ny korvträning.

Av Magdalena Gullberg - 2 februari 2012 13:42

Igår han vi inte med just någon träning pga att det fattades folk på jobbet och jag var helt slut i huvuder.

Men idag hade jag tänkt lägga ut en rallybana på tomten.

Men, jo vad händer.Snön bara faller ner  .

Så det blev till att planera om.Det fick bli träning i köket istället.

Men där är det iallafall varmt.Även om jag hade föredragit att vara ute.

Vi började träna in lite nya moment inför Rally avanceradklass,samt finlir på några andra moment.

Ganska nöjd är jag.

Men imorgon bär det iväg till träning inomhus och då blir det banbygge.


Presentation


Denna blogg kommer handla om våra framsteg i hunderiet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tävlingsresultat

Rallylydnad nybörjarklass

1:a tävlingen 96p

2:a tävlingen 93p

3:e tävlingen 78p

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards