dragonoralivewire

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Magdalena Gullberg - 9 februari 2012 13:45

Då jag har varit väldigt trött och frusen denna vecka har det blivit många korta tränings tillfällen.


Vi har tränat kontakt och fotgående.Vi har även hunnit med att gå igenom Rallyskyltarna.

Vi ska ju till att tävla i fortsättningsklass nu på lördag.

Är lite nervös,vi ska vara i ridhus och alla vet väl om hur gott hästskit är.

Luktar oxå väldigt gott där inne.

Men jag hoppas att han kommer att vara fokuserad på mig och skita i allt annat runt om kring.

Har även gjort gott njurgodis, helt själv.

Det ska vi ha med till Södertälje

Vet att jag inte ska ställa för höga krav varken på mig själv eller hunden, han är ju dock bara 15 mån.

Men det är svårt, är ju en tävlingsmänniska.


Vi har även tränat på korvutmaningen.

Har avancerat, till att ha han i fotpos,skicka och få han tillbaka i fotpos.

Vi har än så länge bara lagt korven på en 2-3 meter från oss.

Men vill börja med en kort sträcka så han inte hinner äta upp den.

Det har gått ganska så bra, han har tuggat lite grann på tillbaka vägen,

men inte ätit upp den.

Fortsättning följer......


Ska be ungarna att filma någon dag så jag kan visa hur duktig han är.


Ha det gott alla glada



Presentation


Denna blogg kommer handla om våra framsteg i hunderiet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tävlingsresultat

Rallylydnad nybörjarklass

1:a tävlingen 96p

2:a tävlingen 93p

3:e tävlingen 78p

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards