dragonoralivewire

Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Magdalena Gullberg - 19 februari 2012 12:32

Tog en långis med hundarna på morgonen, så dom fick sträcka ordentligt på kroppen.

Då det regnade i går och i natt så var det tung snö för dom att springa i.

Lee var helt slut när vi kom hem.

Men efter 1 timmes vila, så var han redo för lite träning igen.

Idag fick det lov att bli på våran uppfart.

Vi började med fritt följe och insåg rätt snabbt att vi måste lägga ner mer krut på högersvängar

och allt som har med höger att göra då han kommer lite efter.

Måste även träna snabba sättanden, detta får då bli i köket till en början med.


Apporteringen gick över förväntan den i lk1 vill säga, inget kastandes med huvudet eller rulla

runt den i munnen.

Därimot måste jag träna bort att han tar ett skutt på apporten när jag har kastat iväg den.

Han gör samma sak när jag lägger ut den.


Ställande under gång är jag faktiskt rätt så nöjd med.

Men måste ha någon som kollar om jag gör dubbelkommando,risken finns.


Tränade även lite rallymoment.

Är rätt så nöjd med träningen spec nu när jag vet som behövs göras och förbättras.


Detta fick nog bli våran sista träning för denna helg.

Visst blir det lite till under promenaderna men det är ju vardagsträning.


Får se om jag tar och tränar lite korvapportering lite senare.

Tävlingen är ju snart till enda.

Hoppas även att vi kan vinna Hurtta västen, skulle vara så kul och en extra sporre:)

Presentation


Denna blogg kommer handla om våra framsteg i hunderiet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tävlingsresultat

Rallylydnad nybörjarklass

1:a tävlingen 96p

2:a tävlingen 93p

3:e tävlingen 78p

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards