dragonoralivewire

Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Magdalena Gullberg - 14 februari 2012 19:44

Förra veckan tränade vi ju för tävlingen i Lördags.

Vilket inte blev någon hit  

Jag fick helt plötsligt hjärnsläpp och glömde bort första skylten

som är den saken vi kan helt galant 360 grader vänster.

När vi började svängen så var det helt tomt i skallen.

Har aldrig hämt innan.Fattar inte vad som hände.

Sen vart jag ju lite stressad och det kände Lee utav, vilket

medförde att han mest nosade i marken men var ändå med på alla andra moment.

Fick ihop fjutiga 63p av 100 som då inte gav något godkänt resultat.

Men nu tar vi nya tag och ser fram mot vårens tävlingar som börjar i April.


Vi har nu i några dagar tagit det lugnt utan några riktiga träningar, utan

mest det vardagliga tex hämta mattes vantar och dyligt som hamnar på golvet.

Jag är inte riktigt hundra i kroppen.Så vi har kört många inkallningar mm under våra promenader.


Men jag förundras varje gång vi är ute över all energi den lilla hunden har.

Han springer hela tiden, tror inte han vet vad lunka är.Enda gångerna han är stilla är när han ska göra ifrån sig.

Ska bli riktigt roligt att börja med drag efter kickbike när vädret till låter.

Bara hoppas jag har sparat ihop  pengarna som fattas till detta.


Imorgon ska jag börja jobba extra mycket med fotgåendet och läggandet under gång.

Ska även inhandla ny korv som vi ska köra apporteringen med.


Uppdatering om detta är att han nu kan sitta och vänta tills jag skickar iväg honom.

Samt inta fotposition vid avlämning.

Ska be sonen filma imorgon om han kan slita sig från datorn vill säga.


Presentation


Denna blogg kommer handla om våra framsteg i hunderiet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tävlingsresultat

Rallylydnad nybörjarklass

1:a tävlingen 96p

2:a tävlingen 93p

3:e tävlingen 78p

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards